2008 Model 1000'lik Motosikletlerin Karşılaştırılması ve Lider ; Honda CBR1000RR
Yazar
Mesaj
Administrator
Burç:
Hayvanı:
Cinsiyet:
Yaş :
Kayıt tarihi : 22/11/08
Mesaj Sayısı : 15
Konu: 2008 Model 1000'lik Motosikletlerin Karşılaştırılması ve Lider ; Honda CBR1000RR Çarş. Ara. 10, 2008 2:41 pm
İlk çıktığında tasarımıyla bazılarını tatmin etmeyen ama gidona geçer geçmez her şeyi unutturan 1000RR muhteşem sürüş özellikleriyle bu sınıfta yeni standartlar belirliyor ve liderlik tacını takıyor. Yenilenmiş motoru, şasisi, egzozu ve ergonomisiyle 1000RR, geçen yıl çıkan ve kullanım rahatlığının sembolü olan kardeşi 600RR'ın yolunda ilerliyor. Zaten sınıfının en hafifiydi, şimdi daha da zayıfladı. Egzoz tüpü aşağı alındığı için kuyruğun taşımak zorunda bir şey kalmadığı için Arka kuyruk hafiflemiş. Ön ayaklığın hemen arkasında yer alan egzoz sistemi aynı zamanda motosikletin ağırlık merkezini ortaya ve aşağıya çekmiş. 11mm. daha uzun ve daha yüksek maşa, motor gücünün daha kontrol edilebilir olmasını sağlıyor.
(+)Ları:
*Kullanım ve dinamizmde yeni standartlar
*Torklu ve güçlü motor
*Muhteşem kaydırmalı debriyaj (-)Leri:
*Çok yönlülükte zayıf
*Tasarım
Yamaha YZF-R1:
Yarış ve piste daha uygun olan R1, tartışmasız bu testin en güzel tasarımlı motosikleti. 2009'da önemli değişiklikler geçirmesi muhtemel olan R1 agresif sürüş özellikleriyle adrenalin bağımlılarını daha çok tatmin eden seçenek.
(+)Ları:
*Hep daha güzel tasarım
*Muhteşem motor
*Süper yarış özellikleri
(-)Leri:
*Aktarım
*1. vites çok uzun
*Ağır ön taraf
Kawasaki ZX-10R:
Baştan aşağı yenilenen diğer model olan ZX-10R maalesef dünyanın en çirkin egzozuna sahip. Ama bu onun bir 600'lük gibi kıvrak ve gerçek bir Kawasaki gibi bağırmasına engel değil. İyileştirilmesine rağmen frenlerde sıkıntılı olan ZX-10R, radikal sürüş pozisyonu ve biraz ucuz görünse de gece çok iyi görünen gösterge paneliyle farklı. Yürüyen aksamda yapılan değişiklikler gidon bölgesini ve arka maşa bölgesinin mukavemetini artırmayı, diğer yandan da şasinin belli başlı bölümlerinde kontrollü bir esneklik sağlamayı amaçlıyor.
(+)Lari
*Yeniden keşfedilmiş kıvraklık
*Görünüm (egzoz hariç)
*Kawasaki ruhu
(-)Leri:
*Biraz uçan-korkutan gidon,
*Bazen salınan vites kutusu
*Pistte frenlerdirection un peu volage
Suzuki GSX-R1000:
Geçen yıldan bu yıla renkleri dışında hiçbir değişiklik geçirmeyen GSX-1000R, en ağır, en uzun, en kaslı gibi sıfatları alıyor. Aynı zamanda rahat selesi, daha iyi rüzgar koruması ve 3 kademeli güç seçimiyle puan topluyor.
(+)Ları:
*Yolda sürüş
*Torklu motor
*3 kademeli güç ayarı
(-)Leri:
*Pistte zayıf
*Eski görünüm
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Honda 1000RR
Motor: 999.8 cc, sıralı 4 silindir, 16 sübap, su soğutmalı, Güç: 179 hp (Ölçülen : 155 hp), Tork: 113.8 Nm (Ölçülen : 102 Nm) Şasi: Aluminyum kafes Ön Süspansiyon: Tam ayarlanabilir, 43 mm çatal Arka Süspansiyon: Mono Ön Fren 320 mm çift disk Arka Fren: 220 mm tek disk Ön Teker 120/70 x 17 inch jant Arka Teker: 190/55 x 17 inch jant Sele yüksekliği: 831 mm Depo hacmi: 17.7 litre Kuru ağırlık: 169 kg Son sürat: 290 km/h
Kawasaki ZX-10R
Motor: 998 cc, sıralı 4 silindir, 16 sübap, su soğutmalı Güç: 188 hp (Ölçülen : 157 hp) Tork: 112.8 Nm (Ölçülen : 99 Nm) Şasi: Aluminyum kafes Ön Süspansiyon: Tam ayarlanabilir, 12cm esneyen 43 mm çatal Arka Süspansiyon: Mono Ön Fren: 310 mm çift disk Arka Fren: 220 mm tek disk Ön Teker 120/70 x 17 inch jant Arka Teker: 190/55 x 17 inch jant Sele yüksekliği: 830 mm Depo hacmi: 17 litre Kuru ağırlık: 179 kg Son sürat: 300 km/h
Suzuki GSX-R 1000
Motor: 999 cc, sıralı 4 silindir, 16 sübap, su soğutmalı Güç: 179 hp (Ölçülen : 155 hp), Tork: 117 Nm (Ölçülen : 102 Nm) Şasi: Aluminyum kafes Ön Süspansiyon: Tam ayarlanabilir, 12.5 cm esneyen 43 mm çatal Arka Süspansiyon: Mono Ön Fren 320 mm çift disk Arka Fren: 220 mm tek disk Ön Teker 120/70 x 17 inch jant Arka Teker: 190/55 x 17 inch jant Sele yüksekliği: 810 mm Depo hacmi: 17.5 litre Kuru ağırlık: 172 kg Son sürat: 290 km/h
Yamaha YZF-R1
Motor: 998 cc, sıralı 4 silindir, 16 sübap, su soğutmalı Güç: 180 hp (Ölçülen : 152 hp) Tork: 121 Nm (Ölçülen : 100 Nm) Ön süspansiyon: Tam ayarlanabilir, 43 mm çatal Arka Süspansiyon: Mono Ön Fren 320 mm çift disk Arka Fren: 220 mm tek disk Ön Teker 120/70 x 17 inch jant Arka Teker: 190/55 x 17 inch jant Sele yüksekliği: 835 mm Depo hacmi: 18 litre Kuru ağırlık: 177 kg Son sürat: 290 km/h
("Teşekkürler")
Teşekkür Botu
2008 Model 1000'lik Motosikletlerin Karşılaştırılması ve Lider ; Honda CBR1000RR